Make your own free website on Tripod.com

Haiii....saya zaMann of moDeen..zaMann's PaGe

   
Home Page
Biodata
Galeri Foto / Photo Gallery
al-Kisah 1001 Siang Malam
Macam-Macam Hal
Lelaki vs Pompuan

Ntah Apa-Apa

Kisah Seram Mengharukan
Kisah Biskut & PomPuan
Free Download
Promosi Jualan...best!!
Meisia Yang KuSayang      
Mutated Vegetables
Special Complaint
ooOOhh Titanic
The Truth About Cats & Dogs
The Fun Letter
I LoVe YoU !
KebesaranNya 
Men Problem ?
Power of a Women 
Beauty Tips  
Puisi Wanita Berambut Nipis
Malang SiMalim
Manusia & Kentotnya   
Pantun Orang Malas Solat!!
Funny Contemplation  
Midnight Caller   
Why Men Need Insurance ?
Love Dress 
5 Lessons For Life 
Husband and Wife
Kisah Kapalterbang  
Anak Derhaka 
Untuk Bakal Pengantin Saja (18SX)  
Love Attitude  
Perkataan SeErti  
Old Mother
Check Your Email, Urgent !
Hotlink KengKawan Cyber
Dan Lain-Lain lagi... :-)
     
zaMann@melayu.net
  
  
    
      

Anak Derhaka
(cerita ini jugak berdasarkan  email...jgn marahhh!!)

Di sebuah kampung yang diberi nama Kg. Kuali Lebam Sebatang.... tinggallah seorang janda beranak satu...Senah namanya. Anaknya nak kata budak tidak...nak kata tua pun tidak tapi perangai...masyaalah! ngalah kan setan aprait.... Mereka hidup takler senang...hidupnya kais pagi makan pagi...kais petang makan petang.

Nama anak Si senah nie orang panggil Dak Atan... SiAtan nie kurang ajar orangnya....hobi utama dia lumba motor haram....oleh sebab perangainya tak serupa orang .maka maknyapun tak kuasa nak layan kerenah anaknya tuh! nak dijadikan cerita....

Suatu hari tuh Atan teringinkan sebuah motor...selama nih pun kalau Si Atan  teringin nak ber-racing dia pinjam dari kekawannya...tapi kali nih dia tak berpeluang lagi disebabkan kawannya dah serik pinjamkan motor kat dia...maklumlah ganas dan gelojoh dan rakus sangat. so, dia paksa ler maknya belikan sebuah motor yang canggih!!!

dengan kurang ajarnya Atan berkata " oii! kau!! aku nak motor" . Dengan lemah maknya jawab " mana aku nak cekau duit Atan oii?" Atan bengang lalu dengan biadapnya Atan berkata lagi" Aku tak kira orang tua!!! kalau aku kata aku nak...aku naklah!!! besok aku nak tengok motor tuh dah ada depan mata aku.. FAHAM????"

maka keesokkan harinya tersedialah motor tuh utk SiAtan...sebulan selepas tuh... Senah teringin nak minum air teh BOH.. Disuruh anaknya belikan serbuk teh tu....Dengan angkuhnya Atan melenting...........

Atan: Apa ??? ko nak aku belikan teh semata2 untuk ko, dengan naik motor aku yg canggih nih?? mana boleh!!! Tak glamour!!!!

Mak: tak pe kalau ko tak nak tolong aku !!

Dengan sedih Senah menahan sabar...Lepas tuh Atanpun blah ngan motornya ((pergi Racing)) ... Nasib Atan agak malang..dia mati katak dlm kemalangan ketika berlumba ((padan muka)) ...maka mayatnya pun dikebumikan dengan selamat... semua sanak saudara sedih atas kematian Atan kecuali emaknya....

Kemudian ketika orang menyiram air mawar di pusara Atan..maknya enggan menyiram pusaranya ngan air mawar.. tetapi maknya menggunakan air TEH.......lalu... maknya berkata "kerana teh la anak aku mati..."

Sedang maknya sibuk menyiram...tetiba...kubur Atan merekah..maka semua yang ada disitu lari lintang pukang ..tak cukup tanah kecuali Senah..(.emaknya) lepas tuh....atan keluar dari kubur dan bertentang mata dgn maknya.. Lalu dengan tak semena2 mulut Atan bergerak dan berkata dengan lantang.........
"
"
"
"
"
"
"
"
"
teh BOH ada UMMMPPHHHH !!!!!!


SEKIAN.......al kisahhhhh..